tisdag 22 augusti 2023

Något att göra

 Vill göra något kul

Idag vill jag göra något roligt. Vad som helst som bryter vardagen litegrann. Jag vet knappt vad det är flr dag idag eftersom de alla liknar varandra för mycket. Som om dagarna allihop var nära släkt eller - än värre - inavlade. De dagar som till synes är annorlunda mot majoriteten är för få och inte tillräckligt annorlunda. De är bortsett från likriktningen sällan positiva i hur de skiljer sig från resten och är därför inte att betrakta som eftersträvansvärda. För att uttrycka sig begripligt, icke-pretentiöst och enklast möjligt. 

Audiovisuell ironi

Ja. Det är faktiskt det. Kan inte förklara vad som är så uppenbart. Ser man så ser man. Gör man det inte går det faktiskt inte att förklara.

Det är väl bara att....

....göra något som jag inte brukar göra så bryter jag vardagen ich eventuellt ett par armar och ben? Ja, om jag hade lite bättre fantasi skulle problemet vara löst, eller så hade även de mest fantasifulla av saker numera ingått i min vardag. Idag behövs solglasögon igen, men man kan känna i luften att september och hösten är nära nu. Drygt en vecka kvar och jag tror tyvärr inte min fantasi gagnas av mörker, höstrusk och kyla. Tvärtom är det många av de "vardagliga" sakerna som är tråkigare att göra och med det så blir det färre saker gjorda. Enkelt att räkna ut men svårare att lösa rent praktiskt. Fast på något vis borde jag lösa det, men så har jag tänkt båda ofta och länge. Ändå så sitter jag och brklagar mig. Om någon har ideer på någon rolig höstaktivitet är det bara att kommentera och berätta. En kommentar överhuvudtaget hade varit tillräckligt roligt för ett litet, snett leende från min sida. Alltid något alltså. Så skriv för glatta livet och gör en sån som jag riktigt glad :-)

Om jag somnar

Jag minns hur trött jag var för ett par veckor sedan och önskar nästan att det kändes likadant idag. Visst är jag trött, men inte så att jag vill sova. Titta lite på TV och sedan försöka somna är en välbekant vaardagskväll, men det är sällan jag lyckas med målet. Ofta ligger jag istället vaken och funder, funderar och funderar tills dess att det snurrar i skallen på mig. Då är det nog bättre att vara vaken lite längre och sysselsätta sig. Men hur? Det är dagens stora och olösta mysterium.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Något att göra

 Vill göra något kul Idag vill jag göra något roligt. Vad som helst som bryter vardagen litegrann. Jag vet knappt vad det är flr dag idag e...