torsdag 10 augusti 2023

Inga solglasögon krävs

 Utan solglasögon i regnrusket

Idag är första dagen på mycket länge som jag inte kommer ta på mig solglasögon innan jag drar iväg. Regnet fullkomligt vräker ner och ser inte ut att sluta på en bra stund. Efter söndagens barnkalas hade jag behövt lite sol, värme och kärlek men får nöja mig med kraftiga skurar, kyla (ja) och resten går jag inte in på. Det är lite väl personliga frågor, men jag tar inte illa vud mig.

Är det fortfarande sommar

Så även fast det fortfarande är sommar (och sommarlov för vissa) så krävs inga solglasögon alls, snarare ett eller ett par paraplyer. Ruskigt väder idag och det känns som om hösten verkligen är nära nu, det gör mig lite ledsen ändå. Nu finns det andra saker än regn, höst och mina billiga solglasögon att vara ledsen över, saker som rent objektivt är sorgsnare än så. Fast om de sakerna har jag ingen lust att skriva, jag vill egentligen inte ens tänka på dem. Så jag undviker just det, att tänka för mycket. Annars är det något jag är rätt duktig på. Mängdmässigt i alla fall, fan vet om jag tänker rätt alls. Det var lättare i skolan när man fick betyg eller åtminstone poäng om det var prov och man tvingades använda tankens kraft till något alls. Jaja,  vädret gör tt jag inte behöver solglasögon, fast gör det även omöjligt att efterlikna min stora idol...

Tom Cruise och hans pilotglaögon

Tom Cruise i Top Gun är vad jag siktar på när jag stylar mig. Jag kan inte påstå att mina försök är såvärst lyckade, men jag gör vad jag kan. Solbrillorna är av modell Maverick eller "pilot" om man så vill. Att inte Ray-Ban bytte namn på dem efter filmen är ett mysterium jag endast kan lösa om jag vinner stort på lotto och köper hela företaget. Tror chanserna till det är små av flera skäl. Lottovinster är inte tillräckligt stora. Jag har sjuk otur i spel. Jag spelar inte på Lotto. Men! Jag håller alla tummar för att det ska gå ändå. Visst, chansen är liten. Men hoppas kan man alltid göra. Hoppet är det sista som lämnar skeppet som man säger. Och Maverick hade nog fixat det, något annat kan man ju inte ens låtsas tro. Så på med solglasögon i pilotmodell, klipp håret till lagom längd (färga om du har oturen att vara blond) och kamma benan åt rätt håll. Lite, lite vax eller brylcreme är en fördel men inget måste. Fast vill man få till det attraktivt blänkande barret som Herr Cruise så bör man ta mina råd på allvar. Så, kör i vind och så vidare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Något att göra

 Vill göra något kul Idag vill jag göra något roligt. Vad som helst som bryter vardagen litegrann. Jag vet knappt vad det är flr dag idag e...